Så lyckas du få barn att äta bra mat

Barn är olika och har olika aptit, men det kan vara frustrerande när ett barn inte äter så mycket och äter väldigt ensidigt. För att få ditt barn att äta mer varierat är det en bra idé att försöka uppmuntra barnet att prova nya smaker.
Testa att laga nya maträtter som kan locka barnet. Ett tips är att läsa artiklar från Linas Matkasse för att få inspiration till ny mat. Du kan även läsa om bland annat olika vardagshacks som är smarta att ta till för att få livet att gå ihop och hur du kan laga enkel mat. Om middagen går snabbt finns helt plötsligt mer tid över till annat. Det finns även artiklar om hur hela familjen kan få bättre matvanor. Ibland kan tips av olika slag vara väldigt värdefullt för att komma vidare med ett problem som exempelvis barn och mat.