Roliga middagskonversationer för barnfamiljer

Har ni ingenting att prata om när ni sitter vid middagsbordet? Då är ni inte ensamma! Vissa barn är väldigt pratglada av sig, medan andra mest pratar om de blir tillfrågade något. Sen är det naturligtvis lätt att man hamnar i det klassiska ekorrhjulet av konversationer, där middagen består av samma samtal varje dag – men inte nu längre!

Vill du prata om något roligare vid middagen ikväll? Då har du kommit helt rätt. Vi har nämligen roliga, trevliga och underhållande tips på samtalsämnen som du kan ha med dina barn.

1. Om du fick välja vilket djur du vill i hela världen, vilket skulle du då vilja vara och varför?

2. Berätta om det bästa minnet du har.

3. Om du bara fick välja en enda sak (eller maträtt) att äta för resten av ditt liv, vad skulle det vara?

4. Hur känner man när man är arg, glad, rädd eller ledsen?

5. Varför är det viktigt att vara en bra kompis och hur är man det?

6. Vilket ämne i skolan tycker du att du är riktigt bra och på varför är du bra på det?